Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarkenwald, Gordon G.
InstitutionERIC Clearinghouse on Adult, Career, and Vocational Education, Columbus, OH.
TitelRetaining Adult Students. Information Series No. 225.
Quelle(1981), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Persistence; Adult Dropouts; Adult Education; Adult Students; Dropout Characteristics; Dropout Prevention; Dropout Rate; Dropout Research; School Holding Power; Student Attrition; Withdrawal (Education)
AbstractThis paper provides a synthesis of research and theory directly related to retention of adult students. In the first of five major sections, readers are provided with a brief discussion of the nature and significance of the dropout-retention problem. Section 2 reviews research findings relating to who drops out and why. Sociodemographic, psychological, external situational, program context, and teaching-learning factors are examined in this section. Theoretical perspectives on dropouts and retention are reviewed in the third section. Theoretical models reviewed include the congruence model, expectancy-valence model, reinforcement of attendance model, and cost-benefit model. Section 4 outlines a general theoretical model of the dropout-persistence process in adult education. The final section discusses general guidelines for promoting adult student retention. (CT)
AnmerkungenNational Center Publications, The National Center for Research in Vocational Education, The Ohio State University, 1960 Kenny Rd., Columbus, OH 43210 ($2.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: