Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUnderwood, Virginia Allen
TitelA Survey of Some Rhetorical Heuristics and Their Implications for the Teaching of Composition.
Quelle(1980), (41 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Models; Rhetoric; Theories; Writing Instruction; Writing Processes; Writing Research
AbstractThis paper explicates and compares theories of composition that use heuristic or problem solving procedures in order to determine what can logically be expected from the application of a particular heuristic during the composing process. The heuristic models examined include E. P. J. Corbett's selection from the classical topics; R. Young, A. L. Becker, and K. L. Pike's tagmemic model; K. Burke's pentad; D. G. Rohman and A. O. Wlecke's prewriting procedures; and F. D'Angelo's conceptual model. For purposes of contrast, the paper also considers R. Zoellner's behavioral pedagogy, the newspaper journalist's probe, and the current-traditional composition course. An appendix contains capsule analyses, in chart form, of some of the major theories of composition on a number of salient points. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: