Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPridmore, Brooke M.; Halyard, Rebecca A.
TitelA Study of Motivation and Other Factors as Relating to Course Achievement in Introductory College Biology, Chemistry, and Physics.
Quelle(1980), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Biology; Chemistry; College Science; College Students; Higher Education; Motivation; Physics; Predictor Variables; Science Education; Student Characteristics; Two Year Colleges
AbstractResults of a preliminary study that examined various factors relating to achievement in introductory level biology, chemistry, and physics classes at a public junior college are presented. Background variables, including age, sex, college major, grade point average, SAT-Verbal and SAT-Quantitative, and the sixteen-part scores of Academic Motivations Inventory (Form D) were examined as possible predictors of academic achievement. Conclusions are made which include a discussion of the finding that portions of the Academic Motivations Inventory can be useful predictors of academic achievement when coupled with other factors such as grade point average or SAT scores. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: