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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This four-chapter survey of research on the incentives for "knowledge utilization"--defined as the adoption and use of new information, products, and practices in education-- focuses on incentives inside and outside of schools and on the need, in studying incentives, to take educators' perspectives, sensibilities, and aspirations into account. The first chapter reviews research on planned educational change and general organizational and job incentives as background for a proposed taxonomy of incentives and disincentives, their conditions, and educators' related personal orientations. Chapter two examines research on incentives that are external to the school environment, discussing research and development systems, money, power, consultants, resource agencies, local markets and political relationships, and community variation. The third chapter reviews internal incentives, including among others problem-solving needs, role factors, leadership, autonomy, and interpersonal relationships. In the final chapter the author discusses the social structural context of schools' local incentive systems. A list of needed research in knowledge utilization and incentives precedes the survey. (RW)
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Sieber, Sam D.: Incentives and Disincentives for Knowledge Utilization in Public Education--A Synthesis of Research. 1979.
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