Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPapalia, Anthony
InstitutionNew York State Association of Foreign Language Teachers.
TitelIntegrated French and Spanish Curricula: Language Planning, Communicative, Linguistic and Cultural Interactions.
Quelle(1980), (51 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communicative Competence (Languages); Cultural Awareness; Curriculum Development; French; Language Styles; Notional Functional Syllabi; Second Language Instruction; Secondary Education; Spanish; Speech Communication; Teaching Methods
AbstractTwo guides are presented to assist in organization of a thematic approach to instruction in French and Spanish that is helpful in integrating language and culture. Each booklet contains the following elements: (1) a general introduction to the factors that must be present in the teaching situation for real communication to take place, and to communicative functions, situations, and cultural insights; (2) an outline of an integrated French or Spanish curriculum according to themes, possible functional grammatical structures, possible cultural points, and natural interactional use of the language; (3) a discussion of teaching for communication including examples of speech acts, language registers, and a brief consideration of the difference between focus on content and focus on method; (4) a listing of language functions and formulae in the foreign language; and (5) rhetorical strategies in French or Spanish used in functional language. A list of the teachers who participated in the graduate courses and in the groundwork for the two booklets is provided. (AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: