Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCharner, Ivan
InstitutionNational Inst. for Work and Learning, Washington, DC.
TitelPatterns of Adult Participation in Learning Activities. Worker Education and Training Policies Project.
Quelle(1980), (90 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Learning; Adult Students; Blacks; Demography; Educational Trends; Enrollment; Females; Futures (of Society); Higher Education; Nontraditional Students; Participant Characteristics; Population Trends; Postsecondary Education; Public Policy; Socioeconomic Status; Student Characteristics; Whites
AbstractIn the last 20 years, there has been a significant growth in the participation of adults in education and learning experiences, and a parallel growth in the awareness of the needs and desires of adults vis-a-vis education. The reasons for this growth include (1) the aging of the U.S. population; (2) the changing role of women in society; and (3) the declining enrollments of traditional college-age students combined with the evergrowing fiscal crisis in institutions of higher learning. This growth in participation in education and learning has consequences for the individual and society. This monograph is intended to provide a better and more comprehensive understanding of adult participation in learning activities. The paper first assesses participation in different types of education programs for different subgroups of the adult population. Possible reasons for participation are then explored, followed by a discussion of reasons for nonparticipation. The final section of the paper presents a summary, and policy and program implications. (KC)
AnmerkungenNational Institute for Work and Learning, Suite 301, 1211 Connecticut Ave., N.W., Washington, DC 20036 (Order No.: PRM6, $10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: