Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeterson, Gordon
TitelChild-Centered or Subject-Centered Children's Literature Program? Recommendations from the Two Most Recent Dominant Literary Critical Theories (Structuralism and Revisionism).
Quelle(1979), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChildrens Literature; Comparative Analysis; Educational Philosophy; Educational Principles; Elementary Education; English Curriculum; English Instruction; Literary Criticism; Literature Appreciation; Reading Material Selection; Theories
AbstractStressing the importance of choosing either a child-centered or a subject-centered orientation in developing a children's literature program, this paper discusses the characteristics of child-centered and subject-centered approaches to literature and then focuses on the dominant literary theories of structuralism and revisionism. Maintaining that structuralists would base a literature program on the subject while revisionists would emphasize both the subject and the reader's responses, the paper then discusses teaching recommendations from each theory. The document concludes with a list of appropriate illustrative questions, the answers for which would differ between structuralists and revisionists. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: