Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOtto, Wayne
TitelOrganization and Administration in the Classroom for Reading.
Quelle(1980), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Techniques; Educational History; Elementary Education; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Reading; Management Systems; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Research; Teacher Behavior; Teaching Methods
AbstractFocusing on managing reading instruction related to the range of differences in the classroom, this paper includes a historical review of managing instruction beginning with examples from the 1800s. It offers a selective review of the literature on managing reading instruction and explores the following: (1) studies of organizational plans such as homogeneous and heterogeneous grouping, various schemes for assigning students to teachers, alternatives for organizing the curriculum, and specific plans for organizing the classroom; (2) studies of classroom behaviors including management effectiveness and descriptions of classroom interactions; and (3) studies of teachers' decision making. A final section contains some conclusions and directions for further study and notes that with regard to present practice, the optimum or universally effective strategy for managing instruction has not been devised and that there may never be a universally effective scheme for all students. Shortcomings in the research on managing instruction and directions for further study are discussed. (MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: