Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerlmutter, Barry F.; Bryan, James H.
InstitutionNorthwestern Univ., Evanston, IL.
Titel10 and 25 Second Impressions of Ingratiation Attempts by Children with Learning Disabilities.
Quelle(1980), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Exceptional Child Research; Interpersonal Competence; Learning Disabilities
AbstractTwo experiments examined the ability of learning disabled versus nondisabled third to fifth grade children (N=20) to ingratiate an adult interviewer. In each experiment an equal number of disabled and nondisabled youngsters were instructed to act natural, and an equal number were instructed to "try and get the lady to like you." Naive college students rated the children from the ensuing interactions based on observations of either 10 or 25 seconds of the videotaped interviews. In Experiment 1, Ss were presented with videotapes containing both audio and visual stimuli. Experiment 2 was identical to Experiment 1 except only visual content was presented. Both experiments demonstrated that children with learning disabilities are able to ingratiate an interviewer at least as well as nondisabled children when explicit instructions to do so are given. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: