Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeruniak, W. S.
InstitutionCommission on Declining School Enrolments in Ontario, Toronto.
TitelA Non-Heroic Strategy for the Management of Decline: An Examination of the American Approach to Educational Retrenchment.
Quelle(1978), (44 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Decision Making; Declining Enrollment; Educational Objectives; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Long Range Planning; Policy Formation; Retrenchment; Canada; United States
AbstractSince Canada and the U.S. share the common problem of declining enrollment, this paper studies the current situation in the States and assesses the merits and shortcomings of the nonheroic strategy being pursued there. The author credits the failure to develop a comprehensive, coherent plan in even one state to several factors, including the presence of many participants in the decision-making process, the proliferation of educational objectives, the nonquantifiable character of educational accomplishments, and the increasingly unpredictable nature of the educational environment. He concludes that the nonheroic style has several merits, including pragmatism, but lacks the stabilizing influence of historical perspective or a sense of destiny. As an alternative to aimless drift or coercive master planning, the author suggests implementing principles based on Jack R. Gibb's trust-level formulation and outlines possible reforms. (Author/WD)
AnmerkungenPublications Centre, Ministry of Government Services, 880 Bay St., 5th Floor, Queen's Park, Toronto, Ontario M7A 1N8 Canada (Record No. ON01430/CODE00295; $.50 microfiche).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: