Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionERIC Clearinghouse on Reading and Communication Skills, Urbana, IL.
TitelEspecially for Teachers: ERIC Documents on the Teaching of Reading, 1966-1980.
Quelle(1981), (164 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Adult Education; Annotated Bibliographies; Beginning Reading; Content Area Reading; Critical Reading; Curriculum Guides; Decoding (Reading); Elementary Secondary Education; Exceptional Persons; Higher Education; Parent Participation; Program Descriptions; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Teachers; Remedial Programs; Teaching Guides; Teaching Methods
AbstractDesigned to supplement the day-to-day planning, teaching, and evaluation activities of reading teachers at all educational levels, this compilation contains 689 citations of documents that appeared in "Resources in Education" from 1966 to 1980. The classification scheme reflected in the table of contents, developed from staff recommendations and interviews with reading teachers, indicates the range of the ERIC database and the nature of the materials in the database. Section headings include adult literacy education, beginning reading, strategies for reading comprehension and critical reading, specific and general guidelines for content area reading instruction, curriculum guides, guidelines for teaching decoding skills, strategies for teaching exceptional children, instructional games, guidelines and activities for individualization, resources for parental involvement, reading program descriptions, materials for remedial and corrective instruction, and specific reading techniques, resources, and materials. An index using terms from the "Thesaurus of ERIC Descriptors" provides another avenue of approach to the literature. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: