Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilvernail, David L.
InstitutionNational Education Association, Washington, DC.
TitelDeveloping Positive Student Self-Concept. Analysis and Action Series.
Quelle(1981), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Change Strategies; Educational Environment; Educational Responsibility; Elementary Secondary Education; Humanistic Education; Individual Development; Personality Development; Self Actualization; Self Concept; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Student Attitudes; Teacher Role
AbstractThis publication attempts to give the reader some insights and suggestions for meeting the challenge of educating the whole child. It begins by pointing out the importance of the development of positive self concepts in children. The early development of self and general self concept is described, and then attention is focused on the impact of schools in general and of teachers in particular on the self images of youth. A review of the research evidence discloses that the impact can be a negative one. However, a concerted effort to bring about positive changes can be successful. Additional research is needed in many areas of self concept development. There is a great need for a more comprehensive understanding of the construct "self concept"--how it develops, what influences it, how it changes, and how the changes can be measured. More action research is needed to identify effective change strategies. (CJ)
AnmerkungenNational Education Association, 1201 Sixteenth Street, NW, Washington, D.C. 20036 (Stock No. 1681-5-00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: