Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Frederick; und weitere
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelFieldwork in Educational Research. Occasional Paper No. 36.
Quelle(1980), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavioral Science Research; Comparative Analysis; Cultural Context; Educational Research; Evaluation Criteria; Field Studies; Interaction Process Analysis; Observation; Research Methodology; Social Behavior
AbstractThis paper provides information about the nature of fieldwork and fieldwork research training. Fieldwork methods are best at answering the following five questions: (1) What's happening in this field setting? (2) What do the happenings mean to the people involved in them? (3) What do people have to know in order to be able to do what they do in a setting? (4) How does what is happening here relate to what is happening in the wider social context of this setting? and (5) How does the organization of what is happening here differ from that found in other places and times? Answers to these questions are needed in the study of educational and other formal organizational settings. (Authors)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($1.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: