Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnger, John M.; und weitere
TitelArkansas School District Use and Administrator Perceived Need of Private Contributions.
Quelle(1980), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Role; Community Resources; Elementary Secondary Education; Philanthropic Foundations; Private Financial Support; Public Schools; School Support; Arkansas
AbstractThe purpose of this study was to determine the extent of private contributions to public schools in Arkansas, and the effect of district superintendents actively seeking such contributions. Questionnaires were sent to all school districts in the state, of which 65 percent responded. The data indicate that private contributions are received in about two-thirds of the school districts from corporations, service organizations, and private individuals, and take the form of money, buildings and land, equipment and supplies, and contributed services. Larger school districts and districts in which the superintendent has expressed a perceived need for contributions were found to receive more support from private sources. (Author/WD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: