Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlneck, Michael R.; Bills, David B.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Inst. for Research on Poverty.
TitelWhat Makes Sammy Run?: An Empirical Assessment of the Bowles-Gintis Correspondence Theory.
Quelle(1979), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Adults; Educational Attainment; Elementary Secondary Education; Employment Level; Higher Education; Income; Individual Characteristics; Males; Parent Background; Personality Traits; School Role; Socioeconomic Status; Theories
AbstractThe Bowles-Gintis correspondence theory rejects conventional theories that stress the role of cognitive skills in explaining the link between educational attainment and occupational status or earnings. Bowles and Gintis propose that schools serve primarily to develop noncognitive characteristics necessary to the reproduction of the social relations of production in a capitalist economy. In this paper, Olneck's Kalamazoo Brothers data are used to test the Bowles-Gintis correspondence theory. The data include tenth grade homeroom teachers' ratings on nine personality or behavioral measures, sixth grade aptitude test scores, tenth grade English marks, measures of family background, initial and current occupational status, and 1973 earnings for a sample of 35 to 59 year old males. Findings indicate that the empirical predictions of the correspondence theory are unsupported. Critics of what Bowles and Gintis label the "technocratic-meritocratic" model of achievement would fare better by questioning the model's explanatory and interpretive premises than by disputing its empirical predictions. (Author/MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: