Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrell, Margaret A.; und weitere
TitelPiagetian Diagnostic Testing of Senior High School Mathematics and Science Students.
Quelle(1980), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Measurement; Educational Diagnosis; Grade 10; Grade 9; Group Testing; High School Students; High Schools; Intellectual Development; Secondary School Mathematics; Secondary School Science; Sex Differences; Test Validity
AbstractTwo paper and pencil group tests were assessed for their ability to classify subjects as concrete or formal operational. The two group tests, Sheehan's (1970) version of Longeot's three subtests and set of three puzzles, were administered to 607 students from ninth- and tenth-grade science and mathematics classes. A subsample of 69 students was involved in clinical interviews on a battery of three Inhelder tasks. Statistical analysis of test results were used to assess the correlations among subtests and test batteries and to provide a measure of the validity of the group tests. It was concluded that the tests used did provide a measure of concrete versus formal operations, but that both tests appeared to inflate the number of formal subjects. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: