Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHagan, Joan M.; Edwards, Elizabeth A.
InstitutionSan Jose State Univ., CA.
TitelA Piagetian Approach to Preservice Teacher Training.
Quelle(1980), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDemonstration Programs; Disabilities; Mainstreaming; Preschool Education; Preservice Teacher Education; Student Teaching
AbstractComponents of preservice teacher training at the San Jose State University Demonstration Preschool Program are described in this paper. Based on the work of Jean Piaget, the program is intended to demonstrate the integration of six mildly to moderately handicapped preschool children into a class of 14 non-handicapped preschool children. The Piagetian approach used in the children's program is extended to the preservice model, which incorporates the Piagetian concepts of discovery learning, disequilibration, concrete experiences and reflection. This conceptual framework is put into practice through five components of preservice training: structured observations, practical experiences with children, discussions, recommended readings and reflective writing. Each of these components is briefly described. (Author/SS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: