Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeyer, Gertrud E.
InstitutionMilwaukee Public Schools, WI. Div. of Curriculum and Instruction.
TitelA German Language Continuum: Kindergarten through Grade 5.
Quelle(1978), (36 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Communicative Competence (Languages); Educational Objectives; Elementary Education; FLES; German; Grammar; Immersion Programs; Lesson Plans; Program Design; Reading Instruction; Reading Material Selection; Second Language Instruction; Spelling Instruction; Vocabulary Skills; Wisconsin (Milwaukee)
AbstractThis rationale for the German immersion program of the Milwaukee public schools (grades K-5) sets forth general and specific program goals as well as criteria for evaluating communicative competence. A list of sample exercises for specific communicative acts (e.g., telling, informing, requesting) is included. Topics for oral and written communication (vocabulary units) are set forth in the form of lesson plan themes for each of the six grades. General considerations for the teaching of spelling and reading are outlined, and several specific readers are briefly described. The guide concludes with a table of topics for grammar instruction, with tables in which the teacher can insert keywords for lesson plans at each of the six levels. (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: