Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMyers, Collin A.; Safford, Philip L.
TitelCognitive and Language Development of Preschool Multiply Handicapped Children.
Quelle(1980), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cerebral Palsy; Cognitive Ability; Exceptional Child Research; Language Acquisition; Multiple Disabilities; Neurological Impairments; Performance Factors; Preschool Children
AbstractThe descriptive study explored the cognitive and linguistic performances of 63 multiply handicapped preschool children (ages 37 to 71 months). Five measures, such as the Peabody Picture Vocabulary Test, were used to assess the Ss, who were classified in one of three groups (cerebral palsied, other neurologically impaired, nonneurologically impaired). Findings revealed that the three classifications did not differ in performance on any of the measures selected. Among differences between the experimental group and nonhandicapped children were lower performance on the language saturated test of cognitive function and a receptive language measure of noun and action concepts. The Preschool Preposition Test and five tables of research data are appended. (PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: