Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCross, Lawrence H.; und weitere
TitelA New Method for Administering and Scoring Multiple-Choice Tests: Theoretical Considerations and Empirical Results.
Quelle(1980), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnswer Sheets; Guessing (Tests); Higher Education; Multiple Choice Tests; Response Style (Tests); Scoring Formulas; Test Reliability
AbstractA new scoring procedure for multiple choice tests attempts to assess partial knowledge and to restrict guessing. It is a variant of Coombs' elimination scoring method, adapted for use with the carbon-shield answer sheets commonly used with answer-until-correct scoring. Examinees are directed to erase the carbon shields of choices they are certain are incorrect (distractors). A scoring rule prohibits the examinee from uncovering the correct answer and then continuing to erase incorrect answers; once the correct choice is uncovered, no further erasures are made. This method was tried out on college-level art history students. Results indicated improved reliability and validity for the proposed method, as compared to number-right scoring and to Coombs' elimination scoring. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: