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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This paper provides an evaluative framework to clarify the similarities and differences in five purposes for which a computer may be used to aid instruction. Each purpose implies its own method of evaluation and each has a different set of effectiveness measures that highlight its unique value. The first four involve adding new skills or knowledge to the instructional process, or what is called "value added" computer use; while the fifth deals directly with cost effectiveness. The five purposes are (1) computing opportunities--providing facilities for each school; (2) computer literacy--learning what "computer" means; (3) curriculum enhancement--attaining new objectives; (4) educational reform, e.g., high school education at home; and (5) cost effectiveness, e.g., comparison of two ways of learning English grammar. Measures of effectiveness for each of these purposes are discussed in detail. A final item considers the process by which one can decide when to use cost effectiveness judgments in contrast to value added judgments in comparing computers or any other innovation in instruction. (RAA)
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Seidel, Robert J.: It's 1980: Do You Know Where Your Computer Is? 1980.
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