Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Phillip E.; Retish, Paul M.
TitelA Sense of History: The Relationship of Social Awareness to Human Relations in the Classroom.
Quelle(1979), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitude Change; Civil Liberties; Civil Rights; Cultural Differences; Human Relations; Human Services; Interpersonal Competence; Racial Bias; Social Change; Social Integration; Social Services; Student Attitudes
AbstractThe results of two class surveys of students in a course addressing racism and discrimination in educational and social service systems are analyzed. The course objective was to help students develop the personal insight and analytical skills needed to synthesize information on human rights issues. The study indicated that the students were not very knowledgeable about issues affecting people culturally different from themselves. It is suggested that development of the cognitive skills necessary to improve human relations and create social change may be an abstract exercise for socially unaware students with little affective learning occurring. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: