Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvertson, Carolyn M.; und weitere
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelThe Junior High Classroom Organization Study: Summary of Training Procedures and Methodology. R&D Rep. No. 6101.
Quelle(1980), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Class Organization; Classroom Observation Techniques; Classroom Techniques; English Instruction; Junior High Schools; Lesson Observation Criteria; Secondary School Mathematics; Secondary School Teachers; Teacher Evaluation; Teaching Methods
AbstractThis report presents an overview of the history of the Junior High Classroom Organization Study, designed to answer questions concerning effective instruction in junior high school English and mathematics classes. Nineteen trained observers were sent to 52 classrooms in the Austin (Texas) Independent School District. Observers kept written records of classroom events, student concentration/interest ratings, teacher competency ratings, and time logs. Other data used in this report include student ratings of teachers, achievement tests, and teacher interviews and questionnaires. Focusing on classroom organization and management of time, materials, and student teacher contact, the study presented data on specific teacher behavior that produced greater 1) student concentration, 2) exposure to content, and 3) achievement. Data analysis, reference notes, and appendices follow the report. (CJ)
AnmerkungenCommunication Services, Research and Development Center for Teacher Education, Education Annex 3.203, University of Texas at Austin, Austin, TX 78712.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: