Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCreswell, John L.
TitelA Study of Sex-Related Differences in Mathematics Achievement of Black, Chicano, and Anglo Adolescents.
Quelle(1980), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Anglo Americans; Blacks; Ethnic Groups; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Mexican Americans; Parent Influence; Peer Influence; Sex Differences; Social Influences; Student Attitudes
AbstractDifferences between black, anglo and chicano male and female adolescents were studied to determine the extent to which these differences are associated with differences in attitude toward mathematics, parental influence, peer influence, and societal influence. Findings supported the conclusions of similar studies with the exception of a more significant mother influence on student attitudes. Sex was found to be a non-significant factor while race was a significant variable. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: