Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoy, Mary C.; und weitere
InstitutionSan Francisco Unified School District, CA. Chinese Bilingual Pilot Program.
TitelA Multicultural Social Studies Series for C.S.L. Students, Book 2.
Quelle(1979), (66 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachechinesisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Asian Studies; Bilingual Education; Chinese; Chinese Culture; Cultural Education; Junior High Schools; Multicultural Education; Multicultural Textbooks; Second Language Instruction; Social Studies
AbstractA multicultural social studies text for junior high school students of Chinese as a second language is presented. This level two text is designed for the Chinese Bilingual Pilot Program sponsored through the Elementary and Secondary Education Act, Title VII. The book consists of 25 lessons with no more than 50 characters each. Each lesson has a list of terms in both Chinese and English, vocabulary, and exercises. Answers to the exercises and a bilingual glossary are included. Lessons cover the following: Asia, monsoon, Malaysia, Borneo, Asian countries, caste in India, the women of Asia, Confucius, "soul" in Japanese, law in old China, Japan, the changing world in India, farming in China today, school days in China, acupuncture, Han Fei Tzu, Siddhartha Gautama, Gandhi, Mao Tse-tung, food or famine, changes in Chinese farming, poverty, the Olympic games, and success. The text is designed to be used along with the "World Studies Inquiry Series: Asia" and a "Multicultural Social Studies Series: Asia." (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: