Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inObebe, Bolarinde J.
TitelNew Approaches to Curriculum Development in Nigerian Schools.
Quelle(1977), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Citizenship Education; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Testing; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; History; Relevance (Education); Social Studies; Nigeria
AbstractThe present Universal Primary Education Scheme which was launched in Nigeria in 1976 calls for innovation in curriculum development, classroom teaching techniques, and adequate supervision of instructional programs in the schools. The type of education imported to Nigeria under British control reflected the needs of the colonial government. Quality and relevance are the two features that curriculum development in Nigeria now needs. One impediment to curriculum reform is the system of external examinations around which the curriculum tends to be based. The school should play a leading role in teaching the importance of national unity, and each subject in the curriculum must have a way of inculcating national consciousness in the children. The ultimate goal should be to develop well informed and knowledgeable citizens. (Author/RLV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: