Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrice, Gary G.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelOrganizational and Instructional Features That Affect Grade 2 and Grade 5 Reading Achievement in IGE Schools.
Quelle(1980), (45 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Grade 2; Grade 5; Individualized Instruction; Individualized Reading; Models; Program Evaluation; Program Implementation; Reading Achievement; Reading Programs; Reading Research; Teaching Methods
AbstractThe relationship between the organizational and instructional features of IGE (Individually Guided Education) schools and the reading achievement of second and fifth grade students is discussed. A theoretical model of how variations in different organizational and instructional features would be linked is presented and evaluated in terms of how adequately it fits data obtained from the schools. The results of the causal analysis used suggest that the instructional and organizational features, as measured in this study, are not able to account for much of the variance associated with the reading achievement of the second and fifth grade students. (Author/MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: