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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Research has identified three reading strategies that are affected in various ways by signaling--the emphasis of superordinate relationships in text. Using a structure strategy, readers follow the text's superordinate relations to focus on the text's message and how it relates to supportive details. Readers who use the detail/list strategy focus on learning facts; they develop a flat, list-like structure instead of developing hierarchical structures of interrelationships among major text propositions. In contrast to these two systematic strategies, the default/list strategy represents no systematic plan. The type of signaling studied in relation to these three strategies explicitly cued superordinate text structures. Such explicit signaling promoted a switch from the detail/list to the structure strategy; thus, it dramatically affected protocol organization and types of information recalled. Explicit signaling also facilitated the substitution of the structure strategy for the default/list strategy, increasing recall in those readers making the switch. It did not appear to influence readers who already were using the structure strategy. (RL)
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Meyer, Bonnie J. F.: Signaling in Text and Its Interaction with Reader Strategies. 1980.
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