Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStolte, Joanne B.; Smith, Shirley C.
InstitutionResearch for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelA Computer-Based Approach to Functional Literacy Training for Recruits: Performance-Related Enabling Skills Training (PREST).
Quelle(1980), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Reading Programs; Armed Forces; Computer Assisted Instruction; Functional Literacy; Individualized Instruction; Learning Laboratories; Literacy Education; Military Training; Reading Instruction; Study Skills; Workplace Literacy
AbstractA cost-effective, computer-based, Navy-related basic reading skills program was developed for United States Navy recruits reading below sixth grade level. The program, called Performance-Related Enabling Skills Training (PREST), is designed to enable recruits to improve their reading and study skills and, thereby, increase the probability of their successful completion of recruit training. The cost-effectiveness of this program is significant in light of current escalating instructor-related costs and the increasing need to accommodate greater numbers of recruits. (Author/MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: