Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatthews, Martha
InstitutionNational Foundation for the Improvement of Education, Washington, DC. Resource Center on Sex Roles in Education.
TitelThe Title IX Regulation and Grievance Process: Outline and Participants' Materials for Generic Session Two. Implementing Title IX and Attaining Sex Equity: A Workshop Package for Elementary-Secondary Educators.
Quelle(1978), (115 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; Grievance Procedures; Inservice Education; Problem Solving; School Personnel; Sex Discrimination; Skill Development; Social Bias; Staff Development; Workshops
AbstractThis workshop package is designed to assist those persons responsible for the implementation of Title IX of the Education Amendments of 1972 in elementary and secondary school settings. The objectives of this second workshop session include helping participants to: (1) review requirements of the regulation to implement Title IX; (2) assess their own understandings of Title IX; (3) understand the significance of Title IX grievance procedures; (4) gain information regarding the structural components of effective grievance procedures; (5) develop skills related to potential responsibilities for grievance problem solving; and (6) increase skills ln identifying Title IX violations and in formulating corrective or remedial actions. Additionally, a comprehensive, step-by-step session outline and participant worksheets are provided as aids for workshop facilitators. (Author/HLM)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: