Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCune, Shirley; Matthews, Martha
InstitutionNational Foundation for the Improvement of Education, Washington, DC. Resource Center on Sex Roles in Education.
TitelThe Context of Title IX: Outline and Participants' Materials for Generic Session One. Implementing Title IX and Attaining Sex Equity: A Workshop Package for Elementary-Secondary Educators.
Quelle(1978), (76 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; Inservice Education; Program Implementation; School Personnel; Sex Discrimination; Sex Role; Social Bias; Staff Development; Student School Relationship; Workshops
AbstractThis workshop package is designed to assist those persons responsible for the implementation of Title IX of the Education Amendments of 1972 and the attainment of sex equity in elementary and secondary school settings. The objectives of this first workshop session include providing participants with: (1) an opportunity to assess personal awareness of differential treatment of males and females in their schools and the impact of Title IX; (2) a review of Title IX and federal antidiscrimination laws, as well as personal skills in discrimination identification; (3) an understanding of differential sex-role socialization as manifested in the schools; and (4) strategies for setting goals for nonsexist education. Additionally, a comprehensive step-by-step session outline and participant worksheets are provided as aids for workshop facilitators. (Author/HLM)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: