Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFram, Ralph D.
InstitutionSaskatchewan School Trustees Association, Regina.
TitelA Formative Evaluation of the Remedial Reading Program in Nipawin School Unit No. 61. S. S. T. A. Research Centre Report No. 59.
Quelle(1978), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Formative Evaluation; Program Evaluation; Reading Improvement; Reading Instruction; Remedial Programs; Remedial Reading; Research Projects; Student Attitudes; Teaching Methods; Canada
AbstractThis evaluative report provides information about a remedial reading program in a Canadian school district. Various sections of the report deal with the following areas: the purpose of the evaluation project; procedures and sample; major findings according to remedial reading teachers, two groups of taxpayers, remedial reading pupils, and classroom teachers and principals; a statistical analysis of the results concerning magnitude of reading growth, reading comprehension, rates of gain, vocabulary, and total reading; conclusions; implications for further research; and recommendations. Appendixes contain data sheets for students and a reading attitudes inventory. (FL)
AnmerkungenSaskatchewan School Trustees Association Research Centre, 570 Avord Tower, Regina, Saskatchewan, Canada ($1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: