Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPerske, Robert (Hrsg.); Smith, Judy (Hrsg.)
InstitutionAmerican Association for the Education of the Severely/Profoundly Handicapped.
TitelBeyond the Ordinary: The Preparation of Professionals to Educate Severely and Profoundly Handicapped Persons Toward the Development of Standards and Criteria.
Quelle(1977), (50 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Community Coordination; Daily Living Skills; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Interdisciplinary Approach; Moderate Mental Retardation; Parent Teacher Cooperation; Professional Education; Role Perception; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; Teacher Education; Teacher Educators; Teacher Qualifications; Teaching Methods; Teamwork; Vocational Education
AbstractIntended for parents, students, and professionals, the book explains the need for specific competencies needed for dealing with severely and profoundly handicapped children and offers methods by which the trainee, trainer, and training institution may advance the education of this population. Following an introductory chapter are 10 chapters which address the following topics: behavioral technology and systematic instruction, teaching of basic life skills, interdisciplinary and transdisciplinary teamwork, parent-professional relationships, community coordination, early intervention, prevocational and vocational education, and responsibilities of the professional trainers of professionals, and training programs and institutions. (SBH)
AnmerkungenThe American Association for the Education of the Severely/Profoundly Handicapped, 1600 W. Armory Way, Seattle, WA 98119 ($5.50, includes postage)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: