Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHiggins, Jon L. (Hrsg.)
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelResearch Reporting Sections, Annual Meeting of the National Council of Teachers of Mathematics (58th, Seattle, Washington, April 16-19, 1980).
Quelle(1980), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Calculus; Educational Games; Elementary Secondary Education; Geometry; Information Processing; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Number Concepts; Problem Solving; Research; Sex Differences
AbstractPresented are abstracts of 14 research reports. Topics covered include: (1) the effects of games on mathematics skills and concepts; (2) the use of problem-solving heuristics in the playing of games involving mathematics; (3) sex differences in electing mathematics; (4) the origins of sex differences in high school mathematics achievement and participation; (5) the long-term consequences of sex differences in high school mathematics achievement; (6) locus of control and mathematics instruction; (7) the interaction of general reasoning ability and Gestalt and analytic strategies of processing spatial tasks with transformational and non-transformational treatments in secondary school geometry; (8) student performances, individual differences, and modes of representation; (9) the development of problem-solving capabilities in primary grade children; (10) story problems; (11) spatial visualization skill and processes used in solving mathematical problems; (12) factors of organization and clarity in mathematics lessons; (13) the psychology of equation solving, an information processing study; and (14) number concepts and the introduction of calculus. (MK)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 ($1.75)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: