Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeterson, Paul E.
TitelSchools, Groups and Networks: A Political Perspective. Revised Version.
Quelle(1977), (63 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Bibliographies; Diffusion; Educational Innovation; Government Role; Group Dynamics; Intervention; Networks; Political Issues; Schools; Social Relations
AbstractNetwork theory has recently been suggested as providing a useful framework for developing a change strategy by which the federal government can induce educational reform. In this paper the potential contributions of network theory are assessed by showing its close relationship to group theory. Then three critiques of group theory and practice--from within the group tradition itself, from a structural perspective, and from the viewpoint of utilitarian individualism--are shown to be applicable to network theory. The power of these critiques is illustrated by a review of the experiences of the community action program of the Economic Opportunity Act of 1964, and the implications for school-related interventions are stated. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: