Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSaunders, Robert J. (Hrsg.); Schmidt, Lloyd (Hrsg.)
InstitutionConnecticut State Dept. of Education, Hartford. Bureau of Pupil Personnel and Special Education Services.
TitelCon-Cept IV: Task Force Report on Identifying the Talented in the Creative Arts.
Quelle(1979), (129 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Creative Art; Creative Writing; Creativity; Dance; Evaluation Criteria; Gifted; Identification; Music; Program Administration; Program Descriptions; Program Design; Special Programs; Talent; Talent Identification; Tests; Theater Arts; Visual Arts; Connecticut
AbstractThe Connecticut task force report, half of which consists of appendixes, discusses the identification of children and youth who are gifted and talented in the creative arts. General identification criteria and strategies are outlined, along with specific criteria for each discrete art form, including music, theater, visual arts, dance, and creative writing. Administrative designs for arts programs for gifted and talented students are reviewed. Six Connecticut projects providing operational models for identifying the talented in the creative arts are described: the Center for Creative Youth, the Creative Arts Community, the Education Center for the Arts, Interarts, Norwalk's Artistically/Creatively Talented Program, and Talent Search. Appendixes include student nomination and application forms, sample evaluation rating sheets, tasks for auditions and interviews, identification criteria stated in behavioral objective terms, a list of standardized tests in art and music, sample scales for rating behavioral characteristics of superior students, and a bibliography. (DLS)
AnmerkungenSpecial Education Resource Center, 275 Windsor St., Hartford, CT 06120 (Free)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: