Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCampbell-Thrane, Lucille (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. National Center for Research in Vocational Education.
TitelHere Are Programs that Work: Selected Vocational Programs and Practices for Learners with Special Needs. "It Isn't Easy Being Special." Research and Development Series No. 177.
Quelle(1979), (243 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Abstracts; Academically Gifted; American Indians; Bilingual Students; Demonstration Programs; Disadvantaged; Handicapped Students; Migrants; Prisoners; Program Descriptions; Program Effectiveness; Special Education; Talent; Vocational Education
AbstractFocusing on vocational education programs that have been successful in increasing access to and performance in vocational education, this publication contains descriptions and abstracts of 137 programs for special needs populations. The first of two major sections contains sixteen site visit reports that include program name, address, contact person, purpose, objectives, and a brief overview. In addition, information is provided about population served, activities and support services, administrative and staffing patterns of the program, and evaluation procedures. Section 2 presents 121 abstracts of general and vocational programs for special people. The abstracts are grouped alphabetically by project title under eight population groups served: (1) American Indian, (2) bilinguals and those with limited English proficiency, (3) disadvantaged, (4) disadvantaged/handicapped, (5) gifted and talented, (6) handicapped, (7) the incarcerated, and (8) migrants. (LRA)
AnmerkungenNational Center Publications, National Center for Research in Vocational Education, The Ohio State University, 1960 Kenny Road, Columbus, OH 43210 ($13.00; six-piece set, $25.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: