Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Gary A.
InstitutionKlein Associates, Yellow Springs, OH.
TitelUser Guides: Some Theoretical Guidelines for Their Use.
Quelle(1979), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Guidelines; Skill Analysis; Task Performance; Teaching Methods; Theories
Abstract"Recognitional capacity"--the ability to recognize when procedures apply--is needed in order to perform tasks; this capacity cannot be replaced by higher-level procedures. As a result, guidebooks that attempt to provide step-by-step procedural accounts of task performance face an insurmountable barrier. User guides that attempt to show novices how to perform procedural tasks will be most successful; user guides applied to tasks that involve recognitional capacity, with the goal of developing high levels of proficiency, will be least successful. In the latter case, the information gathered will be voluminous and difficult to present, and will still be criticized as insufficient. The way to overcome the barrier presented by recognitional capacity is by approaching it directly, perhaps as a type of analogical reference, rather than by trying to reduce it to a set of procedures. Six references are listed. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: