Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPhiladelphia School District, PA. Office of Research and Evaluation.
TitelReading Improvement Project; Pre-Elementary Students.
Quelle(1979), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLanguage Acquisition; Listening Skills; Parent Child Relationship; Parent Participation; Parent Teacher Cooperation; Parent Workshops; Preschool Education; Program Descriptions; Program Evaluation; Reading Achievement; Reading Improvement; Reading Programs; Reading Readiness; Teacher Aides
AbstractThis paper contains a description and evaluation of a project designed to assist teachers, aides, and parents in the preparation of preelementary children for structured elementary school reading programs. Activities involving 22 teachers and aides and 71 parents from seven schools or child care sites are described. A section on achievement data notes that little difference was found between experimental and control group subjects, while the section on attainment of objectives indicates that there was high parental involvement in learning activities with their children as a result of training workshops. (MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: