Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJudy, Stephen N.
TitelThe ABCs of Literacy: A Guide for Parents and Educators.
Quelle(1979), (361 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Basic Skills; Community Involvement; Curriculum Development; Educational Innovation; English Instruction; Humanities Instruction; Interdisciplinary Approach; Language Arts; Literacy; Literacy Education; Reading Skills; Science Education; Teaching Methods; Writing Skills
AbstractOffered as a guide for parents, community members, school boards, and administrators, as well as teachers, this book suggests that elementary reading and writing ability is not sufficient preparation for today's world and that literacy instruction cannot be improved without a drastic alteration in the methods most schools employ. Part one discusses the framework of the book and offers a review of the aims and principles of instruction in reading and writing directed to parents, administrators, and teachers. Part two describes teaching approaches in English, the sciences, the humanities, and the community and is addressed principally to teachers. (AEA)
AnmerkungenOxford University Press, 200 Madison Avenue, New York, NY 10016 ($15.95 cloth)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: