Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawkins, Robert P.; und weitere
TitelHow Children Evaluate Real-Life and Television Women.
Quelle(1977), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Childhood Attitudes; Communication Research; Mass Media; Sex Role; Sex Stereotypes; Social Influences; Television Research
AbstractTo understand how children respond to and make use of portrayals of the sexes on television, 192 third and eighth grade students participated in a study to determine what they notice and how important these distinctions are to them. The study obtained children's same/different paired comparisons of eight concepts--me, my mother, an average woman, an average television woman, and four television characters (Bionic Woman, Cher, Mary Tyler Moore, and Mrs. Walton), and explored two models of influence on salience scores, a television viewing and perceptions model and a sex role socialization model, using the three comparison dimensions of youth/vitality, reality, and competence. Results indicated that the variables of a sex-role socialization model are related to children's use of these three dimensions for comparing real-life and television women and that cognitive variables of children's own perceptions can be used in media effects studies. (AEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: