Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTidwell, Romeria
TitelA Psycho-Educational Profile of Gifted Minority Group Students Identified Without Reliance on Aptitude Tests.
Quelle(1979), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Individual Characteristics; Measurement Instruments; Minority Group Children; Racial Differences; Racial Factors; Secondary Education; Self Concept; Self Esteem; Socioeconomic Influences; Student Attitudes; California
AbstractThis study provides psycho-educational information about Afro-American, Asian American, Anglo-American and Hispanic-American secondary students identified for the California Mentally Gifted Minor program by the non-test method. Five self-report affective instruments given to the 193 tenth grade students participating in the study are described. Data relating to the students' self-concepts, locus of control, and attitudes toward school are presented. Also discussed are findings concerning racial group comparisons which indicate that gifted students from low socioeconomic status groups or varied racial backgrounds respond differently to attitudinal self-report measures. The results of this study are compared and contrasted with findings presented in other published research. (EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: