Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWarner, Richard W., Jr.
Titel[Professional Education Core. Human Services Program.] School of Education.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBeginning Teachers; Core Curriculum; Course Evaluation; Curriculum Development; Preservice Teacher Education; Program Descriptions; Program Development; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Education Curriculum; Teacher Role
AbstractCooperative research was used in revising and strengthening core courses in a teacher education program. Feedback was used to provide suggestions for more appropriate and relevant knowledge to be presented at the preservice level. In the course of initial research first-year teachers were asked to help identify areas in their teacher education program common core courses which they believed needed improvement. From this research, a list was designed and a validating survey questionnaire sent to public school teachers and administrators and to college teachers and administrators. Results were prioritized and recommendations presented to the State Department of Education and schools of education. Final recommendations on the proposed revised core courses are contained in this report. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: