Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAzios, Maria Leticia; und weitere
InstitutionHouston Independent School District, TX.
TitelTeaching English as a Second Language: A Handbook for Science. Curriculum Bulletin Number 75CBM5, Secondary Level.
Quelle(1975), (158 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Anatomy; Anthropology; Astronomy; Bilingual Students; Biology; Botany; Chemistry; Course Descriptions; English (Second Language); Genetics; Geology; Instructional Materials; Laboratory Procedures; Language Instruction; Material Development; Measurement; Metric System; Oceanography; Physics; Science Instruction; Science Laboratories; Science Materials; Second Language Learning; Secondary Education; Secondary School Science; Space Sciences; Spanish; Spanish Speaking; Zoology
AbstractThis course guide is intended for classroom use by teachers of secondary level science to Spanish-speaking students of English as a second language (ESL). Both science instruction and acquisition of English scientific terminology are emphasized, within the framework of increasing overall student proficiency in English. The book is prefaced with a rationale to guide the teacher. Units present drills in repetition, substitution, and question answering. Topics covered include the metric system, matter and temperature, solutions, the microscope, the cell, mitosis, genetics, taxonomic classification, record breakers among animals, the human ear, the skeletal system, digestion, flowers and seeds, the structure of the earth, the water cycle, oceanography, astronomy, anthropology, and space exploration. Ample illustrations are provided,, laboratory activities are described, and Spanish translations of many assignments are provided to assist the student in mastering new terminology. (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: