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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This report examines the most prominent decisions resulting from the 1974 Supreme Court Lau v. Nichols ruling that public schools cannot ignore the problems faced by students whose native language is other than English. Special attention is focused on the remedies that have been ordered to cure "Lau" violations. The activities of the Office of Civil Rights in formulating and enforcing administrative remedies are also reviewed. The issue of whether a bilingual program is required as a "Lau" remedy -- and, if so, what form that program must take -- is explored. The effectiveness of bilingual programs as "Lau" remedies is reviewed in a discussion of potential arguments that might be used by a school district involved in a "Lau" action. (Author/NCR)
Anmerkungen
Dissemination and Assessment Center for Bilingual Education, Educational Service Center, Region XII, 7703 North Lamar, Austin, Texas 78752
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Grant, Joseph H; Goldsmith, Ross: Bilingual Education and Federal Law: An Overview. 1979.
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