Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlynn, Shawn M.
TitelEffects of Assimilatory and Retrieval Contexts on the Reproductive and Productive Recall of Text.
Quelle(1979), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Processes; Context Clues; Higher Education; Instructional Materials; Learning; Learning Activities; Learning Processes; Organization; Productive Thinking; Recall (Psychology); Research Reports
AbstractWhen the context of instructional discourse maximizes the likelihood of interaction with preexisting knowledge structures, productive learning outcomes may be increased. In the present study, 44 undergraduate students who read a hierarchically structured text were asked to recall its contents immediately and again six weeks later. The generation of topically related knowledge prior to text processing, coupled with the availability of text topics and hierarchical structure at retrieval, produced the highest level of overall recall after a six-week interval had elapsed. The availability of text topics and hierarchical structure also enhanced the generation of productive ideas when recall was tested after six weeks. These findings suggest that students should be discouraged from processing instructional discourse along solely reproductive lines. If new information is compartmentalized and differentiated from preexisting knowledge, then learning outcomes will be limited. Students who process instructional material productively can generate legitimate new products by combining newly acquired information with preexisting referential knowledge. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: