Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Ronald T.; Quay, Lorene C.
TitelImpulsivity and Modeling in Normal and Behavior Disordered Adolescents.
Quelle(1978), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Behavior Problems; Cognitive Processes; Educational Therapy; Hyperactivity; Modeling (Psychology); Problem Children; Psychoeducational Methods; Research Projects; Self Control; Matching Familiar Figures Test
AbstractTo ascertain whether impulsive responding in behavior disordered adolescents is amenable to change, 15-year-old normal and "acting-out" behavior disordered adolescents participated in an experiment designed to alter Kagan's Matching Familiar Figures Test (MFF) scores through a modeling psychoeducational procedure. No significant differences occurred on the MFF latency or MFF error measures as a function of the modeling psychoeducational treatment in either the normal or behavior disordered adolescents. While the present study failed to confirm the efficacy of a modeling psychoeducational treatment procedure in altering either MFF error or MFF latency measures among any of the adolescent groups, this finding suggested that specific instructional strategies are necessary, in addition to a modeling treatment in altering cognitive style in adolescents. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: