Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaly, Brian E.
TitelAttacking That Aging Feeling: Learning and Aging.
Quelle(1976), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Age Differences; Cognitive Development; Gerontology; Intelligence; Learning; Literature Reviews; Physical Characteristics; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractPotential differences in the learning abilities of adults and children, how they affect learning, and how to maximize adult education effectiveness are explored. The discussion of the differences and changes in the ability to learn covers such changes as those of physical attributes and mental abilities, as well as the role of both the psychological impediments and assets to learning. Several cognitive growth models have been developed and are reviewed: Knox, Houle, Cawley, and Erikson. Adults can learn effectively and progress from stage to appropriate stage if the necessary supports are provided. Educators need to become more aware of the altered learning horizons opened by cognitive development, corresponding to adult development, in order to be effective with all learners. (Author/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: