Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionStatistics Canada, Ottawa (Ontario). Education, Science, and Culture Div.
TitelMinority and Second Language Education, Elementary and Secondary Levels. Time Devoted to Second Language Instruction.
Quelle(1979), (45 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Bilingual Education; Bilingualism; Educational Assessment; Educational Policy; Elementary Secondary Education; English; Enrollment Rate; Enrollment Trends; French; Immersion Programs; Language Enrollment; Language Instruction; Language of Instruction; Language Programs; Minority Groups; Official Languages; Public Policy; Second Language Learning; Statistical Data; Canada
AbstractThis publication provides information on programs of study in Canada under the following headings: (1) the language of the minority group (French in nine of the provinces, English in Quebec) as a subject of study, showing grade enrollments and participation rates; (2) the language of the minority qroup as a first language (designed for French mother-tongue children outside Quebec and for English mother-tongue children in Quebec) providing enrollments, participation rates, and participation indices; and (3) French immersion programs outside the province of Quebec. In addition to the program descriptions and information, an overview is provided of the three programs as they are offered throughout the country. The backqround to the provincial programs is discussed and some cautionary notes with respect to the use of the data are provided. (Author/AMH)
AnmerkungenPublications Distributions, Statistics Canada, Ottawa, Ontario, Canada K1A OT6 ($1.05)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: