Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorge Washington Univ., Washington, DC. Inst. for Educational Leadership.; National Public Radio, Washington, DC.
TitelLearning Disabilities. Parts I Through IV. Programs 144-147.
Quelle, (57 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adults; Definitions; Dyslexia; Educational Methods; Elementary Secondary Education; Emotional Problems; Identification; Incidence; Interviews; Labeling (of Persons); Learning Disabilities; Reading Instruction; Teacher Education; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThe transcript of a four-part radio program on learning disabilities (LD) focuses on issues involving the definition, identification, and education of LD children. Definitional concerns are voiced by J. Gallagher, S. Kirk and S. Richardson. Controversy over prevalence estimates is discussed. Teachers of LD children comment on effective identification and education strategies for dyslexic and LD students. Teacher training is examined by M. Frostig and J. Gallagher. Reactions of an LD elementary student and an LD adult are cited. Other topics covered include reading and emotional problems of LD students, dangers in labelling children LD, and the teacher's role in working with LD students. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: